2025 November 14. location_on Lurdy-Ház, Budapest 2025 November 14. location_on Lurdy-Ház, Budapest

welcome

KreaCon - Konferencia és expo, Élő bemutatók és interaktív élmények

A kiállítói tér nemcsak egy statikus bemutatóhely, hanem egy interaktív tér, ahol a látogatók kipróbálhatják az új technológiákat, részt vehetnek élő bemutatókon, és akár szakmai tanácsokat is kaphatnak az iparág szakembereitől.

Hazai és külföldi előadók

A kreatív ipar vezető vállalatai és független alkotói stúdiói is jelen lesznek, hogy bemutassák munkáikat és inspirációt nyújtsanak a következő generáció számára.

Portfólió Review

Lehetőséged nyílik arra, hogy tapasztalt szakemberek véleményezzék munkáidat, és hasznos tanácsokkal lássanak el a fejlődésed érdekében.

Networking

A kiállítói tér tökéletes hely arra, hogy személyesen találkozz a kreatív ipar legfontosabb szereplőivel.

Stand-Aktivitások

Tanuld meg a legújabb technikákat a kiállítók által szervezett mini workshopokon és bemutatókon!

Kreatív performanszok

A látogatók testközelből figyelhetik meg a legújabb vizuális trendeket és alkotói folyamatokat, miközben a legtehetségesebb hazai és nemzetközi művészek élőben mutatják be tudásukat.

KreAward díjátadó

A KreaCon hivatalos díja, amely a legkiemelkedőbb alkotókat és projekteket ismeri el. Nevezz be, vagy szavazz kedvenc művészeidre, és ünnepeljük együtt a kreativitást!

Előadások / Aktivitások

Szoftver.hu Terem

Art/Net/Wrk Terem

Kiállítótér

Áramvonalas képregényrajzolás

A hatékony alkotás számomra bevált módszerei. Alkalmazások, technikák, trükkök és titkok a kilencedik művészeti ág iránt érdeklődőknek.

Hogyan születik egy zene? – a zenekészítés folyamatai belülről

Az előadás során végigmegyünk azon az úton, ahogyan egy dal megszületik az első ötletfoszlánytól a végső, kész formáig. Szó lesz arról, hogyan jönnek a spontán inspirációk, milyen szerepe van a producernek a folyamatban, és hogy miként alakul ki a dal vázlata, majd a teljes hangszerelés.

Megmutatom, mi történik a stúdióban, milyen kísérletezések és véletlenek formálják a zenét, és hogyan tisztul le minden a mix és a mastering során.

De legfőképp arról fogok beszélni, hogy a technikai részletek mögött mindig ott van az igazi lényeg: a történet és az érzés, amit a zene átad. Mert egy dal nem csak hangok sorozata, hanem egy pillanat, amit valaki úgy döntött, hogy megőriz és megoszt másokkal.

Tervezd meg magad: szellemi tulajdon a kreatívipar szolgálatában

A kreatív ötletek önmagukban értékesek, de igazi erejük akkor bontakozik ki, ha tudatosan védjük és menedzseljük őket. Az előadás bemutatja, hogyan alakíthatják ki a kreatívipari szakemberek saját szellemi tulajdonjogi stratégiájukat – a szerzői jogi védelemtől kezdve a logó és márkanév megválasztásán át a védjegyoltalomig. Gyakorlati példákon keresztül mutatjuk meg, hogyan kerülhetők el a leggyakoribb buktatók, és miként válhat a jogi tudatosság a kreatív munka természetes részévé. Célunk, hogy minden résztvevő kézzel fogható kapaszkodókat vigyen haza a saját projektjeihez.

Ebédszünet

A mesterséges intelligencia etikus használata művészként

Az előadás középpontjában az a kérdés áll, hogyan illeszthető be a mesterséges intelligencia a művészeti gyakorlatba úgy, hogy közben megőrizzük az alkotás hitelességét és emberi értékét. Borsi Flóra saját tapasztalatain keresztül mutatja be, milyen etikai dilemmákkal találkozhat egy alkotó, amikor AI-t használ, és hogyan lehet ezekre felelős válaszokat adni. A résztvevők betekintést nyernek a szerzőség, a transzparencia és a kreatív szabadság összefüggéseibe, valamint gyakorlati példákat látnak az etikus alkalmazás lehetőségeire.

Az előadás betekintést nyújt a DIGIC animációs stúdió működésébe, azon belül részleteiben bemutatja a Character divízió működését, a Secret Level animációs antológia sorozhathoz készült filmeken (Armored Core: Asset ManagementSIFU: It Takes a Life) keresztül.

Kreativitás és AI egyensúlya – hogyan őrizheted meg az alkotói kontrollt
 
Lehetséges etikusan és hatékonyan alkalmazni generative AI-t grafikai munkafolyamatokban? Erre és sok más égető kérdésre kaphatsz választ Martin Perhiniak előadásából, aki több, mint 20 éve dolgozik a szakmában és elsők között kezdett kísérletezni generative AI alkalmazásával grafikai tervezéshez. Ez az előadás különösen hasznos lehet mindazoknak, akik bizonytalanok a kreatív pályájuk jövőjét illetően, vagy tartanak a generative AI térnyerésétől. A prezentáció tele van élő demókkal és izgalmas példákkal valós design projektekből.
 

Pixelről pixelre – Egy illusztrátori pálya építőkockái

Az előadás során végigkövetjük szakmai pályám alakulását, és betekintést nyújtok a kreatív munkafolyamatomba, amelyet konkrét esettanulmányokon keresztül mutatok be. Kiemelt szerepet kap a ‘The Illustrator: 100 Best From Around The World’ című Taschen-könyv, amelyben megjelentek a munkáim, valamint más, karrierem szempontjából jelentős megrendelések is, amelyek nemzetközi lehetőségeket nyitottak meg számomra. Szó lesz arról is, hogyan látom az illusztráció jelenlegi helyzetét itthon és globálisan, illetve milyen tapasztalatokat hozott számomra az elmúlt évek munkája Londonban és Budapesten. Végül a Skvot-nál szerzett oktatói tapasztalataimból merítve gyakorlati tanácsokkal zárom az előadást azok számára, akik most indulnak el az illusztrátori pályán.

Miért nem azt csinálja az AI, amit szeretnél?

A ChatGPT elhozta nekünk a könnyű képszerkesztést, és képmódosítást, azonban a kapott kép nem fotórealisztikus, és sokszor nem azt ábrázolja, amit szerettünk volna létrehozni. Az előadó a Stable Diffusion és controlnet technológia segítségével bemutatja, hogy gyakorlatilag bármilyen kép elkészíthető, szinte bármilyen stílusban. Az előadás közben megismerhetjük a ComfyUI-t, ami a legnépszerűbb AI generáláshoz használt felület.

A hatékony concept workflow építése

Az előadás során megismerhetik Ede útját a környezetkonceptelésben való specializálódás felé, és rálátást kaphatnak arra, hogyan épült fel egy hatékony concept art munkafolyamat a Terraform Studios-nál. Illetve mindez a workflow hogyan segít megőrizni a versenyképességet ebben a nemzetközi iparágban.

Egy vándor tetoválóművész története

Hogyan lesz valaki autodidakta módon sikeres tetoválóművész és illusztrátor, miközben egy bőrönddel járja Európát? Pocsai Gergő szabadságról, mobilitásról és kreatív önmegvalósításról mesél.

Út a Cyberpunk 2077-ig és karrierépítés az álomprojekten túl.

Egy betekintés a kulisszák mögé: hogyan jutott el Csaba a Cyberpunk 2077 fejlesztéséig, mit tanult az odavezető úton, és miért döntött úgy, hogy új irányba indul tovább. Nemcsak a nagy projektről szól, hanem a növekedésről, a változásról és arról is, hogyan találhatjuk meg, mi számít igazán a karrierünkben.

Ebédszünet

Mi tesz téged igazán „önmagaddá”?

Ez az előadás arra a kérdésre keresi a választ, mi emeli ki a művészt egy olyan éles versenyhelyzetben, mint amilyen a concept art világa. Hogyan lehet naprakésznek maradni a technológiai újítások tengerében, miközben hűek maradunk saját művészi identitásunkhoz?
Ez egy időutazás emlékeken és tapasztalatokon át – azon élmények sorozata, melyek lassan, de biztosan formálnak valakit művésszé.
Az évek során sokszor elhangzottak a kérdések: „Miért pont te tűnsz ki a tömegből?” „Hogyan lehet érvényesülni ilyen nehéz időkben?”
Előadásában Darek a saját nézőpontját tárja elénk megosztja, szerinte mi az, ami valódi nyomot hagy a világban, és mi az, ami igazán számít ebben a hivatásban.

Zalaegerszegről a nemzetközi színtérig

Egy inspiráló beszélgetés egy alkotóval, aki bebizonyította: kisvárosból indulva is elérhető a globális hatás.
Szó lesz nehézségekről és sikerekről, karrierépítésről, valamint arról, hogyan váltott digitális médiumokról a
tradicionális festészetre, és miként találja meg a helyét a mai digitális világban.

Amikor a kevesebb tényleg több!

Sokszor többet segít a tiszta, egyszerű megoldás, mint a technikai trükkök sora. Az előadásban arról lesz szó, hogyan lehet tudatosan egyszerűsíteni a folyamatokat: elhagyni a felesleges bonyolítást, ügyfél-szemmel gondolkodni, és így gyorsabban, kevesebb stresszel, nagyobb kontroll mellett dolgozni. Az előadás során a Hoka és a Samsung számára készített nemzetközi projektek kulisszái mögé is betekintést adok.

A közösségen belüli ismertségtől a nagybetűs hírnévig.

Hogyan változik át a közösségen belüli hírnév valódi hírnévvé? Az előadás során megosztom a saját alkotói evolúcióm alatt tapasztalt hatásokat, inspirációkat, egy véletlenszerűen kialakult self-marketing folyamat felismerését, működését és használatát, az utcai graffiti festéstől a filmek világán át az illusztrációig.

Betörni és boldogulni: így indítsd és építsd fel a karriered a concept art világában

Nem egyszerű manapság concept artistként vagy illusztrátorként elhelyezkedni a játékiparban. Ebben az előadásban elmesélem, hogy nekem hogyan sikerült bejutni, hogyan változott ez a szerep az évek során, mivel lehet igazán kitűnni, és hogy mégis mi a csuda az az ATS-barát önéletrajz — és miért fontos egyáltalán.

Street art a virtuális térben!

A KREACON 2025 színpadán Fork Imre graffiti művész VR szemüvegben alkot majd élőben, miközben a közönség kivetítőn követheti a mű születését. A street art szabadsága és a digitális technológia határtalansága most egyetlen látványos performanszban találkozik!  

A Cosplay Műhely a KREACon szakmai közösségének tart workshopot, ahol a résztvevők XPS és drót alapra építve, Worbla’s® Finest Art felhasználásával készíthetnek egyedi szobrokat.

A mocap bemutató alkalmával, egy kaszkadőr segítségével bemutatásra kerül az Xsens mozgás rögzítő rendszer használata.

Street art a virtuális térben!
A KREACON 2025 színpadán Fork Imre graffiti művész VR szemüvegben alkot majd élőben, miközben a közönség kivetítőn követheti a mű születését. A street art szabadsága és a digitális technológia határtalansága most egyetlen látványos performanszban találkozik!  

Darek Zabrocki, nemzetközileg elismert film- és játékipari concept artist és creative director nyilvános portfolio review-t tart az aktivitás teremben. Az esemény különleges lehetőséget kínál mindazoknak, akik szeretnének bepillantást nyerni a szakma legmagasabb szintű alkotói folyamatába. A program során Darek négy előre kiválasztott, előregisztrált művész portfólióját elemzi élőben a színpadon. A résztvevők értékes visszajelzéseket és gyakorlati tanácsokat kaphatnak saját fejlődésükhöz és a portfolio építéssel kapcsolatban. Az esemény célja, hogy inspirációt és szakmai útmutatást nyújtson a pályakezdő és tapasztalt alkotóknak egyaránt. Ne hagyd ki ezt az egyedülálló lehetőséget, hogy tanulhass egy világszínvonalú concept artist-tól!

A foglalkozáson sablon alapján páncélelemeket készítünk, melyeket a résztvevők saját kezűleg vághatnak sniccerrel, ragaszthatnak Palmatex-szel, majd Foam Clay-jel és csiszolással díszíthetnek. A cél, hogy a festést leszámítva mindenki végigjárhassa egy cosplay elem teljes összeállításának folyamatát – az alapoktól az apró részletekig.

Az EVA foam egy könnyű, mégis tartós és jól formázható műanyag, amelyet világszerte használnak színházi és filmes jelmezekhez, illetve cosplay páncélokhoz.

Ez a workshop ideális választás mindazok számára, akik professzionális szinten szeretnék megismerni a modern cosplay alapanyagok lehetőségeit és gyakorlatban is kipróbálnák a technikákat.

A mocap bemutató alkalmával, egy kaszkadőr segítségével bemutatásra kerül az Xsens mozgás rögzítő rendszer használata.

Fritz Zoltán, művészeti vezető, animációs rendező, képes forgatókönyv rajzoló. Tizenéve tanít a Budapesti Metropolitan Egyetem animáció szakán tervezést, rendezést. Képregényrajzolóként kezdte a képes történetmesélést, a Magyar Képregény Akadémia, és Szövetség alapító tagja. Rendszeresen publikál képregényeket antológiákban, önálló kötetben, és online, workshopokat szervez Comic Jam néven. Rajzfilmsorozatok animációs rendezője, forgatott filmek, reklámok storyboard artistja.

Digitálisan rajzol, az Oaziscomputer standjánál Wacom Cintiq „volánja” mögött várja a digitális rajzolási technikák iránt érdeklődőket, melyet egy kivetítőn lehet nyomon követni. Figyeld az alkotási folyamatot, próbáld ki te is az eszközöket!

Egyéb programok

(Kattints a névre)

A KreaCon nagy előadótermével szemközt lévő folyosója galériává alakul át, ahol négy alkalmazott művész munkáit mutatja be.
A kiállító művészek: Vörös Botond, Tóth Nóra, Gaál Gergely és Kovács Réka Barbara.

Fővédnök
Kiállítók/Partnerek

Lurdy Ház

Helyszín

Vedd meg a jegyed még most!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj a legfrissebb hírekről!
KreaCon Hírlevél

KreaCon Expo és Konferencia
Szervező: Expo és Kontó Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 51-53
12967740-2-42
Minden jog fenntartva!