
Mesélj a kezdetekről, mikor és miket kezdtél el először alkotni?
Hogyan jutottál el a concept art-ig?
Alapjáraton művészeti sulit végeztem, ahol építészetre szakosodtam de ahelyett, hogy építésznek mentem volna, érettségi után kihagytam egy évet egyetem előtt és ekkor mentem el Lengyelországba, Darek Zabrocki 2 hónapos kurzusára. Itt még azt sem tudtam mit csinál egy konceptes, én csak menő épületeket meg környezeteket akartam rajzolni. Itt kicsit kinyílt a szemem, de nem annyira, hogy ne menjek utána egyetemre. Szóval megpróbáltam Egerben a tervezőgrafikát, rájöttem, hogy ennek sehol semmi köze ahhoz, amivel foglalkozni szeretnék, és csak az időmet húzom. Szóval fél év után otthagytam. Kb még egy fél évre rá (közben szabadúsztam) felvettek itt Pesten a Neocore-hoz és mivel elég laza volt a meló csináltam egy mentorship-et Sathis Kumar-al ami újfent adott egy kis skill boost-ot és tovább erősítettem az alapokat. Az ilyen alapokat mint nagy-közepes-kicsi , kompozíció, meg szín elmélet meg lehet elég könnyen tanítani, ezeket Sathis át is adta, viszont design-t mint olyan nem nagyon éreztem, hogy tanulok. Szerintem azt nagyon nehéz tanítani, én úgy érzem a Pablo Domingues-el töltött 2 évem alatt tudtam ellesni, hogy ő hogy közelíti meg a design-t és onnan van valami alap ismeretem ezzel kapcsolatosan.
Hogyan indult el a karriered?
Az első legnagyobb szintlépésem az itt volt: https://www.artstation.com/artwork/NxyQgq amikor elkezdtem kicsit intenzívebben használni az Octane-t és egyéb 3D programokat keverni, meg átfesteni. Kezdtem ráérezni a 3D és és 2D munka közötti átmenetre. Ezutáni extrém szintlépés az nem egy koncepten keresztül történt, hanem a kb. 400-on keresztül történt. (kb 1600 konceptet csináltunk 3-an ahhoz a játékhoz Pablo Domingues-el és Pedro Blanco-val) Minden nap tanultam valami újat, minden nap zoomolgattam meg tanulmányoztam Pablo rajzait, 3D fájljait, meg mindent amit csinált, és a legjobb rész az volt, hogy azért, hogy én ekkorát fejlődtem, még fizettek is.

Nálad az önfejlesztés, vagy inkább a tanulmányok voltak hangsúlyosak?
Nekem a kettő ugyan az, mármint, mai napig csinálok szinte minden nap egy fotó tanulmányt. Ha
konvencionális tanulmányokra gondoltál, mint egyetem, azzal nincs sok tapasztalatom, fél évet töltöttem az egri egyetemen, miután rájöttem, hogy egyedül meg személyes mentorship-ekkel sokkal többet tudok fejlődni abba az irányba amerre akarok menni.
A Social Media nélkülözhetetlen hogy egy alkotó széles közönséget érjen el, te hogyan viszonyulsz ehhez? Élvezed használni, vagy szükséges rossz?
Szerintem nélkülözhetetlen, főleg a karrier elején, csak, hogy bekerüljön az ember lába az ajtón, de
hosszútávon attól függ ki milyen irányba akar menni. Szerintem fontosabb, hogy egy konzisztens homlokzatot tartsak mindegyik platformon.
Melyik munkádra/projektedre vagy a legbüszkébb?
Mindig igyekszem, hogy a legújabb projektemre legyek a legbüszkébb:D
Melyik médium vagy technika áll hozzád a legközelebb, és miért?
Én papír ceruzával érzem a legjobban otthon magamat.
Hogyan néz ki egy ideális alkotónapod – ha minden úgy alakul, ahogy szeretnéd?
Ideális alkotónap: felkelek 07:25 kor, reggeli, dolgozok kb. 1-2 órát, elugrok az edzőterembe nehéz dolgokat felemelni és letenni kb. 1.5 órát, utána vissza melózni 3-4-ig (legideálisabban hamarabb befejezem az aznapi feladataimat). Miután végeztem a kötelező melómmal, egy rövid szünet után csinálok egy gyors fotó tanulmányt (kb. 45-60 perc), és utána kb. este 8-9-ig saját projekteken dolgozok.
Hogyan változott az alkotói szemléleted az évek során?
Az elején csak menő házakat meg környezeteket akartam csinálni, aztán mikor ezeket először posztoltam és masszív pozitív visszajelzést kaptam rá pl. Reddit-en, utána elkezdődött ez a „lájk-vadászat”. Sajnos
valamilyen szinten még mindig jelen van, de ma már kicsit tudatosabb vagyok ezzel kapcsolatosan. Már nem csak az a lényeg, hogy egy menő házat vagy környezetet tervezzek, hogy minél több like-ot kapjak, hanem legyen, hogy valami értelme is annak amit csinálok, például kitalálok magamnak valami háttérsztorit, vagy valami funkciót adok a fókuszpontban lévő dolognak. Amikor saját projekteken dolgozok sokszor a kényelmet, meg a „clickbait” keyframe generálást helyezem előtérbe.

Mit mondanál a 10 évvel ezelőtti önmagadnak – művészként?
Azt, hogy nem érdemes az itthoni hagyományos oktatási rendszerre pazarolni az időt, inkább már egyből az érettségi után privát mentornál tanulni a leggyümölcsözőbb. Mert amikor tű-fókusszal tanulod azt amit fixen csinálni akarsz a jövőben, egy olyan profitól aki már rég azt csinálja (esetemben environment concept) akkor sokkal célravezetőbb lesz a folyamat.
Milyen szoftvereket használsz?
Photoshop, Blender, Cinema4D, Octane, 3DCoat, QuixelMixer
Mik a terveid a jövőre nézve a munkásságoddal kapcsolatban, és milyen új projektekkel foglalkozol most?
Perpillanat az organikus hardsurface modellezést tanulom, szóval azzal kapcsolatosan próbálok pár projektet felköhögni.
Mit gondolsz az AI használatról a vizuális területeken?
Szerintem amíg a designokban nem az ai dominál, tehát valaki úgy használja csak mint egy eszközt addig
oké. Kicsit mint a kit bashelés, hogy hogyha egy projektben nem a bashelt elemeken van a fókusz, akkor
szerintem elfogadható.