• Home
  • Előadók
  • Jegyvásárlás
  • Programok
  • Kiállítók
    • Rólunk
    • Kiállítói regisztráció
  • KreAward
  • GYIK
  • Blog

Search on this blog

KREACON
  • Home
  • Előadók
  • Jegyvásárlás
  • Programok
  • Kiállítók
    • Rólunk
    • Kiállítói regisztráció
  • KreAward
  • GYIK
  • Blog

Előadó: Anna Podedworna – Concept Artist, Illusztrátor

krcn
Előadó

Anna munkája olyan ikonikus projektekhez járult hozzá, mint a Gwent: The Witcher Card Game, Magic:
The Gathering, Dungeons & Dragons, Evil West, League of Legends: Wild Rift, Mufasa: The Lion King,
valamint a RuneScape: Dragonkin Chronicles — és emellett számos, jelenleg fejlesztés alatt álló, még be
nem jelentett cím látványvilágát is gazdagítja.

Mesélj a kezdetekről, mikor és miket kezdtél el először alkotni?
Eredetileg építészetet és várostervezést tanultam az egyetemen. Néhány év tanulás és gyakornoki munka
után rájöttem, hogy ez nem az én utam. Tanulmányaim alatt DeviantArton keresztül olcsó illusztrációs
megrendelésekből tartottam fenn magam. Mire végleg úgy döntöttem, hogy nem folytatom az építészi
pályát, szinte véletlenül összeállt egy egész jó művészeti portfólióm.

Hogyan indult el a karriered?
Az első iparági munkámat junior koncepciós művészként kaptam a CD Projekt RED-nél. Egy rövid életű
projekttel kezdtem, a The Witcher Battle Arena-val, majd hamarosan lehetőséget kaptam, hogy részt
vegyek a Cyberpunk 2077-en és a személyes kedvencemen, a Gwent-en.

Nálad az önfejlesztés, vagy inkább a tanulmányok voltak hangsúlyosak?
Az egyetemen voltak rajzóráink, de ezek nem igazán kapcsolódtak ahhoz, amit most csinálok. A digitális
művészetet és a szükséges szoftvereket teljesen magamtól tanultam meg.

A Social Media nélkülözhetetlen hogy egy alkotó széles közönséget érjen el, te hogyan viszonyulsz ehhez? Élvezed használni, vagy szükséges rossz?
Teljesen kimerít a közösségi média, de elismerem, hogy hihetetlenül hasznos az alkotói karrier építésében
és fenntartásában. Ezért kelletlenül ugyan, de továbbra is használom, és más művészeknek is ezt ajánlom.
Valóban sokat segíthet abban, hogy a munkádat felfedezzék a lehetséges megrendelők.

Milyen kihívásokkal nézel szembe a munkád során, és hogyan kezeled ezeket?
Azt mondanám, hogy az állandó fejlődési kényszer az egyik legnagyobb kihívás. Minden projekt annyira
más, hogy még sok éves tapasztalattal is úgy érezheti az ember, mintha újra a nulláról indulna.

Van olyan munkád, amelyhez különösen személyes kötődésed van? Mi a története?
Az egyik alkotás, amihez nagyon kötődöm, a Bliss, egy személyes munka. Úgy érzem, az atmoszférája
pont el lett találva, és igazán élveztem egy ilyen egyszerű és örömteli dolgot festeni.

Melyik munkádra vagy projektedre vagy a legbüszkébb?
Nehéz választani, mert mindegyik projekt más-más dolgot tanított nekem. De különösen büszke vagyok a
Gwent: The Witcher Card Game-re, mert ez volt az első igazán sikeres projektem, és ez indította be
igazán a karrieremet.

Melyik médiumhoz vagy technikához érzed a legerősebb kötődést, és miért?
A digitális művészetben érzem magam a leginkább otthon, de különös szeretettel viseltetek az akvarell
iránt is, bár sajnos manapság ritkán van alkalmam használni.


Mi volt eddigi legnagyobb alkotói kihívásod, és hogyan küzdötted le?
Azt hiszem, a legnagyobb és legfontosabb változás az volt, amikor a senior művészi szerepből átléptem
vezetői pozícióba – ekkor már más művészek fejlesztésére kellett koncentrálnom, nem csak a saját
munkámra. Ez nagy váltás volt.

Mit tanultál meg önmagadról az alkotásaidon keresztül, amit máskülönben talán sosem fedeztél
volna fel?

Kiderült, hogy sokkal türelmesebb vagyok, mint amennyire korábban hittem magamról.

Hogyan változott a művészi szemléleted az évek során?
Ma már sokkal gyakorlatiasabb és megfontoltabb vagyok. Meg lehet tervezni ezt az egész művész dolgot
– ez nem varázslat.

Mit mondanál a 10 évvel ezelőtti művész énednek?
Kezdj el korábban edzőterembe járni. A hátad hálás lesz érte.

Milyen szoftvereket használsz?
Photoshop. Rebelle. Blender.

Mik a jövőbeli terveid a munkáddal kapcsolatban, és min dolgozol éppen most?
Az aktuális projekt, amin dolgozom, még az előkészítési szakaszban van, így sajnos semmit sem mondhatok róla. De ha a tini énem hallaná, a ugrándozna az izgatottságtól.

Mit gondolsz a mesterséges intelligenciáról?
Undorító. Az emberi szellem halála.


JEGYVÁSÁRLÁS
PORTFÓLIÓ REVIEW!

Legutóbbi bejegyzések

  • Art/Net/Wrk – 30. Jubileumi Tudásbázis a KreaCon-on!
  • Előadó: dr. Gubicz Flóra Anna
  • Fotoplus x KreaCon 2025 – ahol a tartalomkészítés trendjei formálódnak
  • Előadó: Borsi Flóra – Fotóművész
  • Portfólió Review a KreaCon-on! Az előadók elemzik portfóliódat személyesen!

Kategóriák

  • Alkotó
  • Egyéb
  • Előadó
  • Hírek
  • Kiállító

© 2025. KREACON