• Home
  • Előadók
  • Jegyvásárlás
  • Programok
  • Kiállítók
    • Rólunk
    • Kiállítói regisztráció
  • KreAward
  • GYIK
  • Blog

Search on this blog

KREACON
  • Home
  • Előadók
  • Jegyvásárlás
  • Programok
  • Kiállítók
    • Rólunk
    • Kiállítói regisztráció
  • KreAward
  • GYIK
  • Blog

Alkotó: ONAKOM – Sound/Motion Designer

krcn
Alkotó

Birinyi Tamás – ONAKOM az aktivitás teremben készül egy fél órás élő zenei/képi élménnyel, vele készítettünk interjút.

Mesélj a kezdetekről, mikor és miket kezdtél el először alkotni?

A 2000-es évek elején, középiskolában, amikor az első grafikus programokat tanultam. Kerestem a lehetőségeket, hogy hol és milyen formában tudnám hasznosítani azt, amit tanulok, tudok. Akkoriban a kosárlabda és a hiphop zene állt hozzám a legközelebb, így proaktív felkerestem előadókat és rendezvényszervezőket, hogy készíthetek-e nekik flyert, vagy bármit.

Hogyan indult el a karriered?

A sok lelkes ingyen munkának köszönhetően egyre több kosárlabda rendezvénynek és hiphop bulinak készíthettem a kreatívjait, és mivel középsuliban videózást is tanultam, mindig volt nálam egy kamera, amivel rögzíteni tudtam az eseményeket, amikből kis zenés összeállításokat készítettem. 

A flyerek és a videós beszámolók pedig szép lassan lemezborítókká, videóklipekké és színpadi vizuálokká fejlődtek. Az egyetem után a reklámiparban kezdtem el dolgozni, először alkalmazottként, majd szabadúszóként, mint grafikus és motion designer, mellette pedig „btworks” néven a saját artist projektjeim is párhuzamosan futottak. Mivel az évek során nagyon sok zenésszel dolgozhattam együtt, megfogalmazódott bennem az igény, hogy a képeimet, vizuáljaimat a saját hangjaimmal, zenéimmel egészítsem ki, illetve azokká formáljam át. Úgyhogy az imPro School zenei producer képzésén kötöttem ki, majd „ONAKOM” név alatt kezdtem publikálni a zenéim.

A Social Media nélkülözhetetlen hogy egy alkotó széles közönséget érjen el, te hogyan viszonyulsz ehhez? Élvezed használni, vagy szükséges rossz?

Ma már inkább egy szükséges rossznak élem meg. Középiskolás, egyetemista önmagamhoz képest sokkal visszahúzódóbb lettem, és bár feltölteni, megmutatni a munkáimat nem okoz gondot, de az algoritmusok és a platformok egy sokkal aktívabb, exhibicionistább attitűdöt kívánnak meg, hogy tényleg el is jusson az artist a követőihez. Ez tőlem kicsit távol áll.

Szerintem nem mondok újat azzal, hogy a versengés, a lájkok, a rengeteg ügyes ember, az óriási zaj és az általuk keltett nyomasztó érzés akaratlanul is milyen rossz hatással van ránk. A jelenség senkinek sem újdonság, mégis nehéz jól kezelni.  Szóval jó megmutatni mit csináltam, de néha legszívesebben mindenkit kikövetnék.

Van olyan alkotásod, amihez különösen személyes szál fűz? Mi a története?

Több munkámat is idesorolnám, amik mondhatni egy időben születtek, illetve nagyon organikusan következtek egymásból. Először is a MOJO-nak készíthettem saját mintás fejhallgató kollekciót, melyet az akkoriban rám legnagyobb hatással bíró zenék inspiráltak. Ezt továbbgondolva, az első önálló kiállításomra készülve a zenészekről készítettem egy portré sorozatot, amiket teljesen gyanútlanul el is küldtem nekik. Majd két email-t is kaptam, hogy nincs-e kedvem velük dolgozni. Így adódott a lehetőség, hogy EPROM-nak színpadi vizuált-, Alex Banks-nek pedig lemezborítót és videóklipet készíthettem. Mindketten saját műfajuk egyik legmeghatározóbb alakjai és nem csak zeneileg, de vizuálisan is nagy hatással voltak rám. Mondanom sem kell mennyire megható volt az egyik kedvenc producerem mögött, a Világ legnagyobb színpadain látni a vizuáljaim, vagy a kiadó felületein, sok-sok izgalmas artist között találkozni a saját munkámmal. 

És hogy kerek legyen a történet, ekkoriban iratkoztam be a zenei producer képzésre, ahol a kitűzött zenei irány meghatározásában a fentebb említett zenészeknek is nagy szerepük volt. 

Eprom

Alex Banks

Hogyan változott az alkotói szemléleted az évek során?

Mivel párhuzamosan dolgoztam grafikai és mozgóképes projekteken, egyre többször fordult elő, hogy a különböző arculati elemeket más platformokra is adaptálni kellett. Logo tervből logo-animáció, weboldalból reklámfilm, lemezborítóból színpadi vizuál, vagy bármilyen social poszt. Utóbbi esetében pedig kezdett praktikussá válni, hogy eleve animációs eszközökkel készítsem a statikus képeket is, hiszen könnyebb volt az adaptálás és a tervezési folyamat is sokkal izgalmasabb volt számomra. 

Milyen szoftvereket használsz?

After Effects, Ableton Live, Blender, Touchdesigner, Illustrator, Photoshop 

Mik a terveid a jövőre nézve a munkásságoddal kapcsolatban, és milyen új projektekkel foglalkozol most?

Jelenleg egy új albumon dolgozom, majd a hozzá kapcsolódó kreatívok és audio-vizuális előadás tervezése fognak következni. A cél, hogy 2026-ban meg is valósuljon.


JEGYVÁSÁRLÁS

Legutóbbi bejegyzések

  • Art/Net/Wrk – 30. Jubileumi Tudásbázis a KreaCon-on!
  • Előadó: dr. Gubicz Flóra Anna
  • Fotoplus x KreaCon 2025 – ahol a tartalomkészítés trendjei formálódnak
  • Előadó: Borsi Flóra – Fotóművész
  • Portfólió Review a KreaCon-on! Az előadók elemzik portfóliódat személyesen!

Kategóriák

  • Alkotó
  • Egyéb
  • Előadó
  • Hírek
  • Kiállító

© 2025. KREACON